A hit a mi fényünk a sötétségben.”
„Útmutató a mûvelõdéshez, jótékonysághoz és közös életben, a jelenlegi korban.” - Szvámi B.A. Paramadvaiti
Az univerzumot olyan törvények uralják, amelyek valamennyi lakója számára ugyanazok. Ha ezeket a törvényeket nem ismerjük, vagy nem törõdünk velük, akkor konfliktusokba kerülünk, és elszenvedjük a következményeket. A mindent átfogó szeretet elmélyíti a teremtés törvényeinek megértését, és kialakít egy olyan világnézetet, amelynek az alapján ebben a világban mindenki barátságot köthet egymással.
1. A mindent átfogó szeretet megváltoztatja a többi élõlénnyel való kapcsolatunkat. Õk is ezen a bolygón élnek, ugyanannak a természet-anyának a gyermekei. Összetartozunk, és ezért arra kell törekednünk, hogy egyetlen élõlénynek se okozzunk fájdalmat.
2. Ha a mindent átfogó szeretet lényegében megfelelünk, akkor jobban meg fogjuk érteni a kapcsolatunkat az emberekkel. Más embereket a hitüktõl, fajuktól vagy nemüktõl függetlenül kell tisztelnünk, mert minden embernek megvannak a maga különleges képességei, és mindenki fölemelkedhet lelki értelemben. Adjuk fel az ismeretlenekkel szembeni elõítéleteinket, ellenszenvünket és a lebecsülést, öleljünk át mindenkit a szívünkben.
3. A mindent átfogó szeretet megtanítja nekünk, mennyivel szebb a másiknak szolgálni, mint az, ha az urának tekintjük magunkat. Az irigység, mások gyengeségének kihasználása, a mások bajával szembeni közöny a táptalaj, amelyen a bûnözés tenyészik. Aki mások javának szenteli magát, megérdemli az elismerésünket. Mások szolgálata egyedülálló tapasztalat, és mi csak ilyen szolgálat érévén érezhetjük magunkat biztonságban, és hasznosnak az életünkben. Csak a magányunkat növeli a kívánság, hogy uralkodni akarjunk, irányítsunk másokat.
4. A mindent átfogó szeretet korrigálja az állatokkal való kapcsolatunkat. Az állatoknak kimondhatatlanul sokat kell szenvedniük azért, hogy megehessük õket. Ha megfigyeljük, mennyi erõszakot alkalmaznak az állatokkal szemben, nem hunyhatunk szemet az emberiségre gyakorolt rövid- és hosszútávú visszahatások elõtt. A hús, hal és tojás sem a táplálkozáshoz, sem az egészségünkhöz nem szükséges.
5. A mindent átfogó szeretet leleplezi az erõszakot és kihasználást, amely számos anyagi élvezet mögött rejlik, ezekhez tartoznak a hús, hal és tojás megevése is. A szeretet megtanítja a magasabb ízt. Ez a szabadság része, az élvezetvágy rabságán túl. Vegetáriánus életmód nélkül a magasabb íz csupán elmélet marad.
6. Ha megértjük a mindent átfogó szeretet lényegét, felismerjük, mi a tulajdonképpeni kapcsolatunk az anyatermészettel. A föld minden élõlény számára bõségesen ad levegõt, vizet és táplálékot. Legyünk hálásak ezért a nagylelkûségért, és ugyanakkor ismerjük el alázatosan, hogy az ajándékaitól függünk. Mivel földanya jóságától függünk, konstruktívan kell felhasználnunk a kincseit, ismét meg kell tanulnunk tisztán tartani az erdõket, a tavakat és a talajt, a vetõmagot meg kell õrizni a maga természetességében. A hiányt szenvedõkkel való együttérzés nekünk is megadja a lehetõséget, hogy nagyvonalúak legyünk.
7. A mindent átfogó szeretet szemeket ad nekünk, hogy lássuk azt a nagyszabású energiát, amely a teremtést fenntartja, megadja a világban való élet alapjait. Megalapozza a kapcsolatunkat ezzel a kozmikus energiával, és eredetével.
8. A mindent átfogó szeretet toleránssá tesz minket a különféle hitirányzatokhoz tartozó emberekkel szemben. Sok hitirányzat és kultusz tanítja a földanyával és a teremtõvel szembeni hálát. Tiszteljük ezeket. Aki emberekkel és állatokkal rosszul bánik, és közben a hitére hivatkozik, még nagyon távol van a mindent átfogó szeretet lényegétõl.
9. A mindent átfogó szeretet ráébreszt a gyerekeinkkel szembeni kötelességeinkre. A gyerekek könnyen befolyásolhatók és sebezhetõk. Védelemre van szükségük. Az életünkkel tanítsuk meg nekik a mindent átfogó szeretet értékeit, és ugyanakkor meg kell õket védenünk mindentõl, ami ellentmond ezeknek az értékeknek.
10. A mindent átfogó szeretet befolyása gazdagítja a házaspárok egymással való kapcsolatát. Mindig szem elõtt kell tartanunk az egészséges családi élet értelmét, mert a boldog házasság természetes védelem a gyerekek számára. Ha a mindent átfogó szeretet értékeit állítjuk a család középpontjába, egyik házasfél nem ragaszkodhat önzõ egyéni érdekekhez.
11. A mindent átfogó szeretet mélyen megérteti a bennünk levõ szexuális energiát. A szexualitás által olyan energia nyilvánul meg, amely elhozhat egy új életet ebben a világba. Ez a születésünk kapuja. De súlyos következményekkel járó tévedés, ha valaki a szeretetet a szexualitással akarja pótolni, mert ez kölcsönös csalódásokhoz és szemrehányásokhoz, magányhoz, a kihasználtság és beszennyezettség kölcsönös érzéséhez vezet. A félreértett szexualitás szomorú eredményei a nem kívánt gyerekek. Itt egyik félnél sincs igazi szeretet, mindenki csak magának vár el valamit.
12. Ha a mindent átfogó szeretet bevonul az életünkbe, jobban megértjük sajátmagunkat. Ha figyelmesen szemléljük a test változásait a fiatalkortól az ifjú-, majd öregkorig, akkor észre fogjuk venni, hogy ennek az öregedési folyamatnak a tudatos énünk nem abban a mértékben van kitéve, mint a testünk. Az én, a tulajdonképpeni önvaló független a testi burkolattól, és tudatára kell ébrednünk annak, hogy nagyobb feladatai vannak annál, hogy csupán a testrõl gondoskodjon.
13. A mindent átfogó szeretet világos választ arra a kérdésre, hogy az életünk csak a születéssel kezdõdött-e, és befejezõdik-e a halállal. A régi kultúrák hagyományai, az elõzõ életekre való emlékezés regressziós hipnózisban, a csodagyerekek jelensége: ezek mind megerõsítik, hogy a tudatos élõlény a testtõl külön létezik. Egy dolog egészen bizonyos lesz: ha az egyik testbõl egy másikba vándorlunk, a tetteinken keresztül magunkkal visszük a felelõsséget azért, hogy milyen mértékben növekedhet bennünk a mindent átfogó szeretet.
14. A mindent átfogó szeretet megismerteti velünk a saját létezésünk eredetét. Egyéni személyiségek vagyunk, és ezért teljesen tudatában vagyunk a saját létezésünknek. Az eredetünknek is rendelkeznie kell olyan tulajdonságokkal, mint egyéniség, tudat, személyiség. Nevezzük õt a legmagasabb tudatos élõlénynek. Az eredet nem lehet csekélyebb, mint a teremtése, tehát az élet oka nem lehet véletlen.
15. A mindent átfogó szeretet befolyása tudatosítja bennünk, hogy felelõsek vagyunk a tetteinkért és a szavainkért, sõt még a gondolatainkért is. Ha felismerjünk, hogy minden hatásnak megvan a megfelelõ visszahatása, nagyon könnyen meg fogjuk érteni az univerzális karma-törvényt. A saját érdekünkben igyekszünk mindent elkerülni, ami negatív következményeket von maga után. Inkább úgy kell alakítanunk a cselekvésünket, ami a világnak, és ezzel nekünk is pozitív jövõt tesz lehetõvé.
16. A mindent átfogó szeretet rávilágít a hamis én-érzet eredetére. Ez a megismerés segít minket abban, hogy megkérdõjelezzük a hamis éntudatot, és ne azonosuljunk tovább a burkolatokkal. Az ideiglenes burkolatokhoz való kötõdés a testünket, a családunkat, az országunkat, a hitünket, az ideológiánkat, a társadalmi állásunkat a legjelentõsebbnek mutatja. A hatalmi vággyal együtt az irigység, gyûlölet és viszály eredetévé válik.
17. A mindent átfogó szeretetben sokkal jobban látjuk a média hatását. Ha a média hozzájárulása türelmetlenséget ébreszt, vágyakat szít, és az erõszakot elbagatellizálja, világosan kell látnunk, milyen nehezen ellenõrizhetõ következmények származnak abból a gyerekekre és a felnõttekre nézve, és legalább mi magunk figyelmesen vonjuk ki magunkat a lealacsonyító hatás alól.
18. A mindent átfogó szeretet megnyitja a szemeinket a részegség és a drogok következményeire. A mámorfüggõség befagyasztja a legfontosabb képességünket: a szeretet képességét. Ez teszi olyan veszélyessé a drogokat, egyénileg, de kollektíve is. A mindent átfogó szeretet lehetõvé teszi, hogy a mesterséges mámor helyett természetes örömet érezzünk.
19. A mindent átfogó szeretet megmutatja nekünk a szerencsejáték és minden olyan kísérlet kockázatait, amelyek egyes egyedül arra irányulnak, hogy a saját testi élvezetünket fokozzuk, anyagi gazdagságot halmozzunk fel, és dicsõséget szerezzünk. A szerencsejáték szerencsétlenséggel végzõdik, önpusztításba és abba a törekvésbe hajszol, hogy másokat tönkretegyünk. Ezért el kell határolnunk magunkat a szerencsejátéktól és mindentõl, ami megakadályoz minket abban, hogy a családunk és a társadalom számára hasznosak legyünk.
20. A szabadság a legnagyobb ajándék, amit a legmagasabb, tudatos élõlénytõl kaptunk. A mindent átfogó szeretet megtanítja nekünk, hogyan kezeljük helyesen ezt a szabadságot, mert ezzel kezdõdik az élet misztériuma.
21. A mindent átfogó szeretet felismerteti velünk, milyen alkalmat ad a munka a saját fejlõdésünkre. Munka nélkül sem az egyes ember, sem az emberi társadalom nem tarthatja fenn magát. Ha a munkánkba belefolyik a szeretet, akkor a munka örömünnep, szent áldozat lesz.
22. A mindent átfogó szeretet megmagyarázza a belsõ hang misztikumát. Minden ember hallja ezt a belsõ hangot, amely pl. óva int minket bizonyos cselekedetektõl, amelyekkel másoknak vagy magunknak kárt okoznánk. Hálásak lehetünk azért, hogy minden emberben van egy ilyen természetes misztikum. A különbözõ kultúrákban más és más nevet visel. Fel kell ismernünk ebben a belsõ hangban a legmagasabb tudatos élõlény segítségét, minden egyes gyermeke számára.
23. A mindent átfogó szeretet által a test halálát egészen természetesnek tekintjük, és arra törekszünk, hogy fejlesszük a tudatunkat. Nem tudjuk, mikor kell meghalnunk. A tudatunk azonban megmarad, és rendkívül fontos, hogy mire fog irányulni. Ha képesek vagyunk arra, hogy a mindent átfogó szeretetre irányítsuk, akkor a halál csak egy ajtó, amely a növekedés és tanulás egy következõ helyiségébe vezet.
24. A mindent átfogó szeretet megtanít minket szeretni. Az emberiség sóvárog, éhezik a szeretetre. Ha egy ember a saját életét nem a szeretetre irányítja, és egy kapcsolat értékét csak a saját szükségletei kielégítésében látja, nem tudja átélni a szeretetet, és minden széttörik. Ha azonban a legmagasabb, tudatos élõlény áll a szeretetünk középpontjában, akkor a szeretet kutatása sikeres lesz, a kapcsolataink meggyógyulnak, sõt szentté válnak.
25. A mindent átfogó szeretet megtanít minket imádkozni. Az igazi ima megnyitja az értelmünket a szentség felé. Mindegy, hogy az ember milyen módon imádkozik, az ima segít neki abban, hogy bensõségessé tegye a mindent átfogó szeretetet. „Uram, hadd legyek a szereteted eszköze.”
26. A mindent átfogó szeretet felébreszti a szent hang megértését. Minden hang befolyásolja a tudatunkat, és világosan érezhetjük a zavaró vagy harmonizáló hatását. A lelki és meditatív hangok megerõsítik a tudatunkat, fejlesztik bennünk a mindent átfogó szeretetet.
27. Az ENSZ azt a feladatot vállalta, hogy megvédi azok jogait, akik ezt maguk nem tudják megtenni. A mindent átfogó szeretet értékei gazdagítanák ezeket a törekvéseket, mert érzékennyé tesznek minket a legfontosabb életjogokra, amelyek betartása a világ helyzetét lényegesen megjavítaná.
28. A mindent átfogó szeretet lényege, hogy megnyilvánítja nekünk az élet gazdagságát: szeretetteljesnek, õszintén, igazságosnak, szolgálónak, nagyvonalúnak és irgalmasnak lenni. Engedjük, hogy a mindent átfogó szeretet beáramoljon a cselekvésünkbe, óvjuk és védjük magunkban az ideálját, függetlenül attól, hogy mi a természetes helyzetünk és feladatunk a társadalomban, hogy gyerekek vagy felnõttek vagyunk-e.
„Ebben a világban a szépség fog gyõzni. És gyõztes lesz a szeretet is. Mindent fel fogunk adni, csakhogy az isteni szeretet zászlaja lebegjen az egész világ fölött, mert ennek az isteni szeretetnek már egy szikrácskája is elég a béke fenntartásához és elterjesztéséhez minden égtáj felé.” - Szvámi B.R. Sridhar
|