Mestereim
Bhakti Abhay Narayan Swami
Bhakti Alóka Paramadvaiti Swami
Guru Maharáj tanításai
Szeretet annyi, mint szenvedni másokért
Közös szellem - megosztott szolgálat
A Vaisnava filozófia alapjai.
A mindent átfogó szeretet lényege
Támadás az ártatlanok ellen
A misztikus hagyományok
A Tudatos segítõ
Mondj nemet a televízióra!
A kritikus kritikusa
A karma elfogadása
Az öregség öröme
A gyógyító kör
Jóakarók - avagy vegan vagy nem vegan?
EL KELL FOGADNI AZ ELÕÍRT KÖTELESSÉGET
A templomnak úgy kell mûködnie, mint egy szimfóniának.
Felelõs fogyasztással a Szent Anya védelmében
India
Gondolatok a jógáról
Az õsi India tanítása a környezetvédelemrõl
Királyság a felhõk felett
Járt-e Jézus Indiában?
A környezetvédelemrõl
Gandhi a betegségrõl
Bhaktivinoda Thákura: Comte és az altruizmus
A lelki megtisztulás folyamatai
mantra-jóga
A mala titkai
A szent név alászállása
A hang hatalma
A mantra
Hare Krisna ének
mantra jóga-lelki élet
A hangrezgés
A hang és felszabadulás
Szent Név az Írásokban
A lelki gyógyszer
A Szent Név dicsõsége
A MANTRA MEDITÁCIÓ
Bölcsességek
Newton és a teremtés!
Értelem és szeretet
Gondolatok az életrõl
Istennél jártam
A fény
A farkasok
Az egér és a bölcs
Az indiánfõnök jóslatai
A szögek
Isten vagy fodrász?
Három jótanács
Az emberi kapcsolatok lényege
Gondolatok az életrõl
Az út.
Hogyan viszonyuljunk olyan emberekhez, akik másféle vallási folyamatot végeznek?
Szókratész méregpohara
Nandafalva
Bemutatkozó
Térkép és honlap
Krisna-tudat gyökerei Magyarországon
Aki elkezdte hazánkban
Az elsõ Krisna farm hazánkban
Krisna úttörõi Magyarországon
A lélekvándorlás valósága
Lélekvándorlás
Mi a lélekvándorlás?
Tudatos gyermeknemzés
Ha nem emlékezünk, miért bûnhõdünk
Rossz esetek, jó emberek
Van-e lelke az állatoknak?
Gyógyítás és lélekvándorlás
A lélekvándorlás más vallásokban
Híres emberek véleménye a lélekvándorlásról.
A meg nem született naplója
Olvasószoba
Gondolatok az Egyházakról
Zavartság a vallásokban
Vallás vagy szekta?
A személyiség
A lélek erdete
A Szavak Tündére
Meditáció
A hit
A halál
Az étkezésrõl
Az emberi élet célja
Lelki test a halált követõen
Élet az élet után
Az egészség tudata
Szeretet
Meditálás Istenrõl
Környezetvédelem.
A gazdasági válság alapvetõ oka
A Miniszter vakcinái
Elõírás vagy szívbéli érzés?
A fák tisztelete.
Leszel-e Isten?
Minden atomban?
SZÖVEGES KÉPEK
Vegetarizmus a vallásokban
Éhezés
Ne edd meg
Isteni étel
Erkölcsi érték
Vegetáriánus étkezés
Nem lesz boldog
Kezdölap arrow Ájurvéda és az étel
Ájurvéda és az étel
Bár az Ájurvéda megengedi a húst legyengült betegeknek, ksatrijáknak (katonáknak) és azoknak, akik túlerõltették magukat, nagyon nehezen emészthetõ, gyorsabban rothad, mint más ételek, és gyorsan termel Amát (belsõ mérgeket). Ha valaki nem edz rendszeresen, a húsevés inkább a zsírt szaporítja, mint az izmot. A sebességnek használ, de a kitartásnak nem, ami nem jó a vata-érintett egyéneknek. A hús túlhevíti az elmét, felmelegíti a testet, de még hideg éghajlaton se szabadna megenni. A mai hús egyébként is rossz minõségû, tele van antibiotikumokkal és más szerekkel, az állatokat istállóban tartják, sose járatják, úgyhogy minden Ama benne marad a szöveteikben.

Ezoterikus értelemben a félelem, amit az állat érez, miközben a lemészárlásra vár, és a gyûlölet, amit az iránt érez, aki le fogja mészárolni, megváltoztatja a hús összetételét, növeli a félelmet és a haragot abban, aki megeszi. Minél több erõszak van az ételünk összegyûjtésében, annál nagyobb az erõszak az életünkben. És mert az emésztési hulladék részben izzadás formájában válik ki, a húsevõ egész nap a saját szagában ül, belélegzi a félelmet és haragot sugárzó vegyszereket, a félelmét és a haragját kivetíti másokra.

Ételek, amikhez sose szabad hozzászokni, mert túl nehezek a rendes emésztéshez: nem bio-joghurt, disznóhús, marhahús, birkahús, szárított hús, szárított zöldségek, melasz és sajt, valamint bármilyen étel, ami nagyon hideg, nagyon forró, teljesen ízetlen vagy túl intenzív ízû.

A fokhagyma és hagyma radzsaszikus és tamaszikus, jógiknak tilos, mert megszilárdítják a testtudatot.

Az evés szertartása

Ne egyen, amikor haragos, csüggedt, unatkozik, érzelmileg nem stabil; sem közvetlenül fizikai erõkifejtés után.

Fürödjön meg, vagy legalább mossa meg a kezét és az arcát, mielõtt enni kezd.

Ülve egyen, tiszta helyen. Nézzen kelet felé, ha lehet, a nap irányába, amely a földön a meleg és a fény forrása. Egyen egyedül, vagy olyanokkal, akiket ismer, és akikben megbízik. Lehet kellemes zene, friss virágok, stb.

Ne járjon rendszeresen étterembe. A legtöbb embert, aki ételt árul, sokkal jobban érdekli a saját haszna, mint az Ön emésztése. A jóllakást nem az dönti el, hogy mennyit eszik. Ha kevés ételt adnak, de szeretettel, az elégedetté teszi a lelket; viszont nagy mennyiségû étel a gyorsétterembõl lehet, hogy átmenetileg megtölti a hasat, de kielégítetlenül hagyja az elmét és a lelket.

Csak annak engedje meg, hogy fõzzön, aki szereti Önt. Indiában gyakran választanak bráhmana-szakácsokat, mert legalább valami esélye van annak, hogy fõzés közben spirituálisan fölemelõ rezgések kerülnek az ételbe. A nõk ne fõzzenek, amikor menstruálnak, mert tisztulási folyamaton mennek keresztül, és inkább pihenjenek.

Legjobb, ha evés közben a jobb orrlyuk mûködik, mert ez fokozza az emésztés tüzét. Mûködésbe hozhatja, ha étkezés elõtt pár percig a bal oldalán fekszik. Dugja be a bal orrlyukat, vagy zárja el a jobb kéz középsõ ujjával, és lélegezzen ütemesen a jobb orrlyukán át.

Amikor minden készen van, imádkozzon. Köszönje meg a természetnek, hogy ételt adott, és köszönje meg Istennek, hogy él és megeheti. Közeledjen az ételhez tisztelettel és szeretettel, még akkor is, ha valami olyat szolgálnak fel, amit nem szeret, de meg kell enni. Tegyük fel, az anyósa, akit Ön nem szeret, karórépát tálal fel, amit Ön utál. Ha meg akarja õrizni a családi békét, és kényszerûségbõl megeszi a karórépát, az étel az utálatot és gyûlöletet mélyen beviszi a szervezetébe, és megzavarja az egyensúlyát. Tisztelettel fogyassza el az ételt akkor is, ha nem szereti, azért az áldozatért, amit Önért hoz, és akkor az ima harmonizáló erejét fogja szállítani.

Mielõtt enni kezdene, etessen meg valaki mást. Indiában hagyományosan öt felajánlás történt: a szent tûznek, egy tehénnek, egy varjúnak, egy kutyának, és egy másik embernek, aki lehetett gyerek, koldus vagy bárki más a családon kívül. Ez gyakorlati köszönet a természetnek; megeteti valamelyik gyermekét hálából, mert egy másik „gyermekét” feláldozta Önnek, hogy megehesse. Ez is egy módja annak, hogy uralkodjunk az önzésen, elfogadjuk, hogy az étel nemcsak a saját élvezetünket, hanem mások javát is szolgálja. Etessen meg valakit – egy házi kedvencet, egy növényt, egy szomszédot, egy idegent – akkor megtapasztalhat egy keveset a természet örömébõl, az örömbõl, amit az anya érez, amikor megeteti a gyerekeit, és látja, hogyan növekszenek és fejlõdnek.

Koncentráljon az étkezésre. TV, rádió, magnó vagy beszélgetés ne terelje el a figyelmét. Maradjon csendben, amíg eszik, és csevegjen utána. Rágjon meg minden falatot lassan és figyelmesen, többször. Ha lehet, egyen kézzel, hogy a bõre hõmérséklet- és textúra-jeleket küldhessen az agyába.

Ahogyan a mi testünk sok trillió független sejtbõl áll, mi vagyunk a kis sejtek az univerzum szervezetében. Mint a sejteknek, minden embernek van egyéni létezése, de egyikünk sem elég „szabad” ahhoz, hogy az egésztõl függetlenül éljen. Mindennek, ami a külsõ univerzumban létezik, megvan a párja az élõlény belsõ univerzumában. Minden kozmikus erõ képviselteti magát, más formában. A tápanyagok beáramlása és a hulladék kiáramlása a sejtekbõl szintén jellemzi a tápanyagok és hulladékok be- és kiáramlását a növényekben, állatokban és emberekben.

Ezért nincs különbség, mondjuk, ha megfõzi az ételét egy edényben a tûzhelyen, vagy ha a gyomra edényében fõzi meg, a belsõ emésztési tûzben. Mindkettõ a hõt használja, hogy felkészítse az ételt a könnyebb asszimilálásra. A tûzhely lángokat használ, a belsõ tûz savat és enzimeket, de a fõzés elve ugyanaz.

A Rsik (a bölcsek) az öt nagy elem, pontosabban az anyagi létezés öt állapota elméletével magyarázták, hogyan függenek össze a belsõ és a külsõ erõk.

Az öt nagy elem:

Föld. Az anyag szilárd állapota, jellemzõi stabilitás, szilárdság, merevség. A föld stabil anyag.

Víz. Az anyag folyékony állapota, jellemzõje az áramlás. Stabilitás nélküli anyag.

Tûz. Erõ, amely egy anyagot szilárdból folyékonnyá vagy gázzá változtat, és megfordítva, növeli vagy csökkenti a viszonylagos rendet az anyagban. Jellemzõje az átalakulás. A tûz nem megfogható anyag.

Levegõ. Az anyag gáznemû állapota, jellemzõje a mozgékonyság vagy dinamizmus. A levegõ forma nélküli létezés.

Éter. Ahonnan a többi négy megnyilvánul. A tér az, ahol az események lejátszódnak. Látszólag nincs fizikai létezése, csak távolság, amely elválasztja az anyagokat.

A három dósa

Az öt elembõl sûrûsödik a három dósa: vata, pitta és kapha, ezek a levegõ, tûz, illetve víz.

V a kinetikus energia a testben. Fõleg az idegrendszert érinti, és irányítja a test mozgását.

K a potenciális energia, amely a test stabilitását és olajozását irányítja. K birodalma azok a szövetek és hulladékok, amelyeket a V mozgat.

P a test kinetikus és potenciális energiáit hozza egyensúlyba, minden P folyamat emésztés vagy fõzés, még akkor is, ha csak gondolatok „fõnek” elméletekké az elmében. P fõ tevékenységi területei az enzim- és endokrin-rendszerek.

Sejtszinten V viszi be a tápanyagokat a sejtekbe, hozza ki a hulladékot. P megemészti a tápanyagokat, hogy biztosítsa az energiát a sejtek mûködéséhez.

A sejt struktúráján K uralkodik. Az emésztõ traktusban V megrágja és lenyeli az ételt, P megemészti, V asszimilálja a tápanyagokat és kiûzi a hulladékot, K irányítja a szekréciókat, amelyek olajozzák és védelmezik az emésztõ szerveket.

Az elmében V hozza elõ a régebbi adatokat az emlékezetbõl, hogy össze lehessen hasonlítani az új adatokkal. P feldolgozza az új adatokat, és levonja a következtetéseket, amelyeket V új emlékekként tárol. K biztosítja a stabilitást, amire az elmének azért van szüksége, hogy koncentrálhasson egy gondolatra.

Ez három erõ, nem anyag. K nem nyál, hanem az erõ, amely a testbe vetítve nyálat képez. P nem epe, hanem az erõ, amely epét termel. V nem gáz, de a fokozott V fokozza a gáztermelést. V, P és K-t dósáknak nevezik, mert a dósa szó olyan dolgot jelent, ami elromolhat. Amikor megromlik közöttük az egyensúly, az egész rendszer elveszti az egyensúlyát.

V, P, K mind fontosak az élethez, de nagy kárt okozhatnak, ha engedik, hogy megtörjön közöttük a harmónia. Ez a kétarcúság azért van, mert dósák, olyan dolgok, amelyek gyakran vannak tévedésben. Igazából ez nem az õ hibájuk, mert nagyon nehéz feladatokat látnak el. K-nak le kell gyõznie a víz és föld természetes közömbösségét, el kell érnie, hogy együttmûködjenek. P-nek a víz és tûz közötti természetes ellenségességet kell legyõznie. V arra kényszerül, hogy a tétlen étert használja a szeszélyes levegõ irányítására. Igazából meglepõ, hogy olyan jól mûködnek.

Mivel nagyon reaktívak, a test nem engedheti meg magának, hogy hosszú ideig tárolja õket, ahogyan egy atomerõmû sem tárolhatja a radioaktív hulladékot. Ezért ezek rendszeresen kiürülnek a testbõl. K a nyálon, P savon és epén, V gázon, izom- vagy idegenergiaként ürül ki.

A hat íz

Hogy az Ön teste mennyi dósát termel, az elsõsorban attól függ, hogy milyen ízeket fogyaszt. Az ízek befolyásolják a dósák egyensúlyát. Mint a dósák, ezek is az öt nagy elembõl származnak. Jelentõs hatásuk van a szervezet minden részére, és nemcsak a nyelvre.

Édes. Fõleg földbõl és vízbõl áll. Az édes fokozza a K-t, csökkenti a P és V-t, hûsítõ, nehéz és olajos. Táplálja, felvidítja a testet és az elmét, csillapítja az éhséget és a szomjúságot. Minden szövetet gyarapít. Az édes elégedettséget, jóllakást vált ki. A túlzás negatív aspektusokhoz vezet: önelégültség és kapzsiság. Az intenzív önelégültség fokozza a természettõl fogva tétlen, önelégült K-t, lehûti a P haragját, és megnyugtatja a V félelmeit.

Savanyú. Fõleg földbõl és tûzbõl áll. A savanyú növeli a K, P-t, csökkenti V-t, melegítõ, nehéz és olajos. A savanyú felüdít, ösztönzi a hulladékok kiválasztását, csökkenti a görcsöket és remegéseket, javítja az étvágyat és az emésztést. Felébreszti a birtoklási vágyat. A savanyú hatására értékelünk ki egy dolgot, hogy megállapítsuk, mennyire kívánatos, ami szelektíven fokoz bizonyos étvágyakat. A kiértékelés eltúlzása irigységhez és féltékenységhez vezet, ami megnyilvánulhat a kívánt dolog lebecsülésében, mint a savanyú a szõlõ szindrómában. Az irigység növeli a K-t, ha valaki másnak a sikerét irigyli, és nagyobb sikert akar elérni. Különben P növekszik, az irigység és féltékenység haraggá válik, amikor úgy érezzük, hogy nagyon elbánt velünk az élet. Az irigység csökkenti a V-t.

Sós. Fõleg vízbõl és tûzbõl áll. A sós növeli a K, P-t, csökkenti a V-t, nehéz, hevítõ és olajos. A sós kiküszöböli a hulladékokat, megtisztítja a testet, fokozza emésztõ képességét és étvágyát. Lágyítja, lazítja a szöveteket. A sós íz fokozza az életkedvet. A túlzott életkedv hedonizmushoz vezet, az illetõ minden érzéki élvezetet élvezni akar, ami csak a test rendelkezésére áll („az élet sója”).

Csípõs. Fõleg tûzbõl és levegõbõl áll. A csípõs (pl csilipaprika) növeli a P és V-t, csökkenti a K-t, hevítõ, könnyû és száraz. A csípõs mindenféle váladékot kiûz a testbõl, és csökkent minden K-szerû szövetet, amilyenek a sperma, tej és zsír. Javítja az étvágyat. A csípõs íz extrovertáltságot termel, hajlamot az izgalmakra és stimulálásra. A túlzott izgalom és stimulálás bosszankodáshoz, türelmetlenséghez és haraghoz vezet (csípõs nyelv vagy éles visszavágás). A csípõs íz fokozza a P-t aktívan növelve a hormonok és emésztõnedvek áramlását, megkönnyíti az emésztést és a harag kinyilvánítását. Csökkenti a K-t, amennyiben csökkenti az önelégültséget, és átmenetileg enyhít a V-n, lehetõvé teszi a régóta visszafojtott neheztelés kifejezését. Hosszú távon azonban a csípõs növeli a V-t, mert kimeríti a szerveket és mirigyeket, „kiszárít”, korlátozza az agresszió és a boldogtalanság kifelé vetítését.

Keserû. Fõleg levegõbõl és éterbõl áll. A keserû fokozza a V-t, csökkenti a P, K-t, hûtõ, könnyû és száraz. Megtisztít, felszárít minden váladékot, csökkenti a szerelmi vágyat, kiegyensúlyozza az ízeket. Fokozza az étvágyat, megszünteti a bõrbetegségeket és a lázat. A keserû íz elégedetlenséget vált ki, változtatni akarunk. Ha le kell nyelni egy keserû pirulát, a keserûség eloszlatja az önámítást, és arra kényszerít, hogy szembenézzünk a valósággal. Túl sok csalódás frusztráltsághoz vezet, ami megerõsíti a rendszert a keserûségben. A bánat is keserû. A keserû a legjobb a hat íz közül. Ahogyan Dr. Vasant Lad mondja: Bitter is better, a keserû a legjobb. Kis adagokban segít kiegyensúlyozni a többi ízt a testben. Ahogyan az enyhe elégedetlenség változtatásra kényszerít, a keserû kitágítja a túl szûk csatornákat, csökkenti a K-t és önelégültségét, összehúzza azt, ami nagyon kitágult, és így csökkenti a P-t és haragját. A túlzás növeli a V-t, mert az elégedetlenség és az állandó változás bizonytalanságot és félelmet váltanak ki.

Fanyar. Fõleg levegõbõl és földbõl áll. A fanyar növeli a V-t, csökkenti a P, K-t, hûsítõ, könnyû és száraz. Gyógyít, tisztít, összehúzza a test minden részét. Csökkenti a váladékokat és a szerelmi vágyat. A fanyar íz introvertálttá tesz, elvon az izgalmaktól és stimulálástól. A túlzott introvertáltság bizonytalansághoz, aggodalmakhoz és félelemhez vezet. A fanyarság összehúz, az ember olyan lesz, mint egy „aszalt szilva”, és a félelem hideg csontkeze szorongatja a torkot. A fanyar íz összehúz, elvon a K önelégültségétõl és a P nagyzolásától. Lehet, hogy az érzékek nem kapnak elég „táplálékot”, és ez fokozott V-hoz vezet.

Minden íz fontos a szervezet megfelelõ mûködéséhez, és ezeket elsõdlegesen az ételbõl kapjuk.

Személyes alkat

Az Ön személyes alkata, amely az egyéni anyagcsere-képlet, segít meghatározni, hogy az egyes ízek és érzelmek milyen hatással vannak Önre. Ezért van az, hogy az emberek ugyanazt az ételt eszik, de nem pontosan ugyanazoktól a mentális és fizikai hatásoktól szenvednek miatta. Amikor az összes családtag együtt eszik, az étel minden egyént a saját ízlése és érzelmi egyensúlya szerint fog befolyásolni.

Az anyagcsere-képlet neve prakrti, ami természetet is jelent, az elsõ teremtést.

Az Ön alkata azokból az anyagcsere-tendenciákból tevõdik össze, amelyek meghatározzák, hogy a teste és az elméje ösztönösen hogyan reagálnak a stimulálásra.

Ha ismeri az alkatát, jobban megismerheti a testét és az elméjét. Megtanulja, hogy nem kell bûnösnek éreznie magát azért, mert bizonyos ételeket szeret, vagy olyan tulajdonságai vannak, mint a harag vagy a félelem. Meg fogja érteni, hogy ezeket mind az alkata határozza meg, és az életmód megváltoztatása segíthet abban, hogy kisebb legyen a befolyásuk.

Az alkat az érzelmeket is befolyásolja.

Az Ön személyes alkatát az apja és anyja testi állapota határozta meg, a fogamzás idõpontjában. Az az ondósejt, amelyik a legjobban el tudta viselni az abban a két testben uralkodó körülményeket, megnyerte a versenyt, eljutott a petesejthez, a génjei elvegyültek azokkal a génekkel, és létrejött egy új gyerek. Az ön alkatát a szüleinek a génjei befolyásolták, az anyja étrendje a terhesség alatt, valamint a rendkívüli események, amikor megszületett. Személyes alkata és a kísérõ tendenciák nem fognak tartósan megváltozni. Személyes alkata elkíséri az egész életében, mint a gének, akár tetszik, akár nem.

Azt azonban megtanulhatja, hogyan alkalmazkodjon az alkatához, hogy kevésbé befolyásolják a kellemetlen dolgok. Megtanulhatja, hogyan elõzze meg a betegségeket, hogyan kezelje, ha mégis bekövetkeznek. Megismerheti, milyen lesz az összeszedett betegségek lefolyása, eldöntheti, milyen fiatalító kúra lesz Önnek a legjobb. Az ájurvédikus elvek tanulmányozásával és alkalmazásával megértheti, hogy a hitvese, gyerekei, rokonai, barátai, szomszédjai és munkatársai miért csinálják azt, amit csinálnak, megállapíthatja, hogyan mûködhet velük együtt úgy, hogy maximális legyen a személyközi harmónia. Megtervezheti a család étkezését, aszerint, hogy melyik alkatnak mi lesz a legjobb.

Mivel ebben a születésben mindenki testbõl, elmébõl és lélekbõl áll, India régi Rsijei az élet tudományát háromféleképpen tanították: az Ájurvéda fõként a fizikai testtel foglalkozik, a jóga a lélekkel és a tantra az elmével. Ennek a háromnak a filozófiája azonos, a megnyilvánulásaik azért különböznek, mert más a hangsúly.

Az Ájurvéda fõleg az élet fizikai alapjával foglalkozik, ennek a harmóniájára koncentrál, és így akarja létrehozni az elme és a lélek harmóniáját.

A jóga a testen és az elmén uralkodik, hogy harmonikusan együttmûködjenek a lélekkel, és a tantra az elmét akarja felhasználni arra, hogy egyensúlyba hozza a test és a lélek igényeit.

A Rsik az Ájurvédát különösen azoknak szánták, akik egészségesen akarják élvezni a világot. Mindennapi és idõszakos rutinjai, étrendi útmutatásai, kezelésmódjai és a függõségek mellékhatásait kiküszöbölõ ellenszerek segíthetnek abban, hogy Ön egészséges maradjon, jól érezze magát idõs korában is, ha eléggé képes arra, hogy korlátozza magát, és szigorúan kövesse ezeket a tanításokat. Tudatosan kell megválasztania azt, hogy mennyit kíván élvezni, és ez meghatározza, hogy mennyire lesz egészséges.

 
< Előző   Következő >
Blog
Govinda világa
Govinda vegetárius konyhája
Krisna
Civil Rádió mûsoraim
A KANÁL FORRADALMA
2011 év archívuma
2010 év archívuma
2009 év archívuma
A Kanál forradalma
Mi is ez?
A Forradalom receptjei
Felhívás
A Kanál forradalma program manifesztuma.
Változtasd meg a világot étkezés által!
A mozgalom eszmeisége
Az Év Vegetáriánusa díj átadása a Vegetáriánus Fesztiválon
Lénárt Gitta elõadása a nyers étkezésrõl - Balástya
VIDEÓ FILMEK
Ételek készítése
Lelki zene
Vegetarizmus
Elmélete
Vegetarizmus I
Vegetarizmus a Védákban
Hires emberek véleménye
Vegetarizmus II
A szent étel hatalma
A legfõbb fûszer
Vegetarizmus a vallásokban
Jóga és egészség
A konyha és a kultúra kapcsolata.
Paramadvaiti Swami - Vegetarizmus
Az ételed és hangulatod
VEGETÁRIÁNUS FÕZÕVERSENY
Az Év vegetáriánusa
Keresztelõ Szent János - vegetarizmusa
Biblia és vegetarianizmus
A baba elsõ gabona étkeztetése!
Receptek
Levesek
Brokkoli csicseriborsóval
Fõtt ételek
saláták
Cékla krém
Spenótos csicseriborsó
Zabpehely lepény
Sütõtök halava
Fügés halava
Lencse és spenót
Ízletes ebéd
Joghurtos kínai kel saláta
Nyers körte csatni
Okrás ételek
Nyers ételek
Csicsóka tyúkhúr saláta
Nyers sütõtök saláta
Csoda golyók - nyersen
Cékla pástétom
Nyers brokkoli saláta
Nyers paradicsomleves
Pikáns sütõtök.
Kelbimbó saláta
Kolbászos burgonya
Kemencében sült kenyérlángos
Tofus sütõtök
Nyers sárgarépa saláta.
Sárgarépa saláta
Bodzavirág saláta
Kámforos tápióka
vadkomló hajtása
Természetes élet
Ájurvéda és az étel
Az együttérzés útja
Ájurvéda és allopátia
Életem az élelem? I-rész.
Életem az élelem? II-rész.
Életem az élelem? III-rész.
Jótanácsok minden napra
Bolíviai törvény deklarálja a Földanya jogait!
A pitypang nem gyomnövény.
Programok
Program ajánló
Ételosztás hajléktalanoknak
Govinda - Süti Program
Kukta - Mustra
Hajléktalanok napja a Tilos Rádióban
Ételosztás Mikuláskor és Karácsonykor
Vegetárius ételosztás hajléktalanoknak
Szegénység Elleni Küzdelem Világnapja
Torta program
Ne vegyél, cserélj
Ne vegyél, cserélj!
Sajtkukac park - hamburger õrület
Majálisi gyros ételosztás
Gyerekeknek
Nemzetközi jógatalálkozó
Világvallások találkozója
A rendezvényrõl
A program
A médiában
A találkozó képei
Ezoterika
Visszatérés a halálból
Misztikus erõk
A mai kor- régi jövendölés
Medítáció
Az odaadás imája
Az élet törvénye.
Kitekintõ
A perui Truly Asram
Kultúrák találkozása
Bánk Bán motívum a Mahabháratában
Csipkerózsika Grimm meséiben és Indiában
Guliver utazásai és a Mahábhárata
Özönvíz a Mahábháratában
A Bhavisja purána és a Genezis
A galamb
Képregények
Az önteltség